Haal meer uit je Google Mijn Bedrijf pagina

Haal meer uit je Google Mijn Bedrijf pagina

Het inzetten van Google Mijn Bedrijf voor je onderneming kan echt relevant zijn en zorgen voor conversies en omzet. Het kost niks en je hebt de pagina in een paar minuten tijd op een goede manier ingericht. Het kan je vindbaarheid in Google in ieder geval veel goeds doen.

Een mooie voorbeeld:

Na een dagje shoppen in Maastricht ga je op naar een restaurantje. Je kunt dit natuurlijk doen via Tripadvisor of IENS, maar veel mensen tikken gewoon ‘restaurant’ in op hun telefoon. Je krijgt direct een top 3 van restaurants in de buurt. Je checkt direct de reviews en menu kaart en maakt een keuze. Zo snel kan het gaan.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Op Google Mijn Bedrijf toon je de belangrijkste gegevens van jouw bedrijf. Denk hierbij aan adres, openingstijden, telefoonnummer en omschrijving. Je kunt je vermelding zelf aanpassen en de aanpassingen worden direct doorgevoerd. Het is ook mogelijk om tijdelijk aangepaste openingstijden weer te geven. Stel bijvoorbeeld voor tijdens je vakantie of aangepast Corona openingstijden. Zo staan klanten nooit meer voor een gesloten deur.

Je zou Google Mijn Bedrijf eigenlijk als een online versie van de Goude Gids kunnen zien (voor de mensen die de Gouden Gids nog hebben meegemaakt ;-0).

Voordelen Google Mijn Bedrijf

Een aantal voordelen van een goed gevulde vermelding op Google Mijn Bedrijf:

  • Je helpt Google met het begrijpen van jouw bedrijf, want je verteld zelf aan Google wat je bedrijf doet
  • Je merk wordt weergegeven in de zoek resultaten van Google
  • Je bedrijf wordt lokaal vermeld in de lokale top 3
  • Je kunt gratis reviews verzamelen
  • Je openinstijden zijn altijd zichtbaar
  • Je kunt direct posts plaatsen
  • Beantwoord vragen van (potentiële) klanten

Meer klantinzicht

Een mooie bijkomstigheid is dat je door goed gebruik te maken van jouw Google Mijn Bedrijf vermelding meer inzicht krijgt over hoe jouw (potentiële) klanten jouw profiel gebruiken, hoe ze je gevonden hebben, waar ze vandaan komen en hoe vaak je direct van Google Mijn Bedrijf gebeld wordt. Zo kun je nog beter inspelen op de behoefte van jouw klanten. Gebruik deze data vooral ook bij je andere online marketing inspanningen.

Deze blog verscheen voor het eerst op de pagina van Twizz

Ontdek meer

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
De snelheid van je website testen
Analytics

De snelheid van je website testen

De snelheid van je website testen De snelheid van je website is belangrijk voor de bezoeker. Je wilt het liefst een supersnelle website voor de