Aan de slag met e-mail marketing

Wat heb je nodig om met e-mail marketing aan de slag te gaan?

  • Een klantenbestand
  • Een onderwerp, dienst of product dat u aan uw klanten wil meegeven
  • E-mail software

Klantendatabase

Hoe meer mensen je kunt bereiken, hoe groter de kans op een hogere conversie met e-mail marketing. Om dit te doen heb je wel e-mail adressen nodig. Er zijn verschillende manieren om deze e-mail adressen te verkrijgen, bijvoorbeeld:

  • via je eigen website
  • via partners
  • via social media
  • via acties waarbij mensen handmatig toestemming geven

Tips voor e-mail marketing

Hieronder een aantal tips die je op weg kunnen helpen om e-mail marketing op een goede manier voor jouw organisatie in te zetten.

  • Grijp de lezer vanaf het eerste moment: zorg dus naast goede content van de nieuwsbrief voor een goede onderwerpregel.
  • Zorg voor een persoonlijke benadering: de lezer verwacht toegevoegde waarde. Dus zorg voor goede en actuele content, zoveel mogelijk toegesneden op jouw doelgroep.
  • Timing: bepaal het juiste moment en tijdstip.
  • Maling software: deze software geeft je inzicht in statistieken zodat je continu probeert jouw nieuwsbrieven op een hoog niveau te houden.
  • Voorkom uitschrijvingen: probeer zoveel mogelijk toegevoegde waarde te leveren.
  • E-mail marketing = Meten, testen, optimaliseren!

E-mail marketing software

Er zijn ontzettend veel e-mailmarketing tools beschikbaar. De bekendste is waarschijnlijk Mailchimp. Dit komt doordat je Mailchimp, tot op zekere hoogte, gratis kunt gebruiken. Een ander pakket met veel marketing automation mogelijkheden is ActiveCampaign.

Zeer goede, maar prijzige, Nederlandse e-mail marketing software zijn Spotler en Copernica.

Ontdek meer

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
De snelheid van je website testen
Analytics

De snelheid van je website testen

De snelheid van je website testen De snelheid van je website is belangrijk voor de bezoeker. Je wilt het liefst een supersnelle website voor de